Porady

Analiza przedwdrożeniowa – o czym warto pamiętać?

Customer relationship management to opracowana strategia zarządzania relacjami z konsumentami i odbiorcami usług lub produktów, której wdrożenie stanowi gwarant sukcesu przedsiębiorstwa. Prokonsumencki model prowadzenia biznesu i ukierunkowanie działań na potrzeby klientów to już niemal standard. W jego utrzymaniu i zapewnieniu wysokiej jakości obsługi konsumenta pomoże oprogramowanie CRM. Zanim jednak zostanie wdrożone, warto odpowiednio wcześniej przeprowadzić audyt firmy. O czym pamiętać podczas jego opracowania? Podpowiadamy.

Idealnie dobrane narzędzie wspierające proces customer relationship management powinno być w 100% kompatybilne z przedsiębiorstwem w taki sposób, aby odpowiadało na wszystkie potrzeby organizacji i całego zespołu pracowników. Afiliacja systemu CRM wymaga jednak odpowiedniego przygotowania. Nieodpowiednie wdrożenie znacznie ogranicza możliwość wykorzystania wszystkich funkcjonalności narzędzia.

Audyt przedwdrożeniowy – jak przeprowadzić?

Pierwszym krokiem, niezbędnym do realizacji jeszcze przed rozpoczęciem poszukiwań najlepszego programu CRM, jest przeprowadzenie dokładnego audytu przedsiębiorstwa a także sporządzenie listy funkcjonalności wymaganych od narzędzia. Jego opracowanie jest bardzo ważne – system CRM należy bowiem dostosować do potrzeb firmy, nie odwrotnie. Audyt przedwdrożeniowy znacznie skróci czas poszukiwań odpowiedniego Systemu CRM ESTI. Jak przeprowadzić audyt przedsiębiorstwa?

Audyt przedwdrożeniowy krok po kroku

Audyt organizacji wprowadzający do etapu wdrożenia oprogramowania CRM powinien składać się z dwóch części – wywiadu z zespołem pracowników, którzy będą korzystać podczas codziennej pracy z systemu oraz weryfikacja dokumentacji przedsiębiorstwa i sprawdzenie ich zgodności z wymaganiami (KPI, wyniki sprzedażowe, finansowe, realizacja celów strategicznych, statystyki, zachowania konsumenckie). Nadrzędnym celem audytu jest dokładna ocena firmy na różnych szczeblach, wykaz zgodności z wymaganiami i normami prawnymi, a także optymalizacja funkcjonowania organizacji. Wyróżniamy następujące rodzaje audytów przedwdrożeniowych:

  • audyt danych

  • audyt funkcjonalności

  • audyt efektywności

Po przeprowadzeniu audytu i dokładnej analizie jego wyników, łatwiejsza będzie weryfikacja dedykowanego narzędzia. Zwiększy się również szansa na idealne dopasowanie oprogramowania wspierającego proces customer relationship management do organizacji, ustalenie nowych celów lub modyfikację już funkcjonujących, odpowiadających aktualnym potrzebom.

Dobrze opracowana strategia, podparta najlepszym systemem CRM to możliwość budowy silnej pozycji przedsiębiorstwa, zwiększenia przychodów, osiągnięcia przewagi konkurencyjnej, a przede wszystkim zyskania szerokiego grona odbiorców.

Similar Posts