Nieruchomości

3 powody, przez które nie możesz sprzedać mieszkania

3 powody, przez które nie możesz sprzedać mieszkania

Jeśli decydujemy się na sprzedaż nieruchomości po raz pierwszy, możliwe, że nie znamy trzech najczęstszych powodów, dla których nasze mieszkanie trudniej sprzedać niż inne. W materiale niżej krótko o nich opowiadamy, a także podpowiadamy, co zrobić by uniknąć przynajmniej części problemów przy sprzedaży.

Masz problem ze sprzedażą mieszkania? Skorzystaj z oferty biura Estate Street.

Cena mieszkania

Jeśli Twoje mieszkanie od dłuższego czasu nie cieszy się zainteresowaniem wśród potencjalnych Klientów, to jest to jeden z niepokojących znaków, że być może źle wyliczyłeś cenę mieszkania, które wystawiłeś na sprzedaż. Można pokusić się o stwierdzenie, że tylko znawcy rynku nieruchomości, w tym tacy, którzy sprzedali już wiele nieruchomości w swoim życiu, mają wiedzę, jak ustalić odpowiednią cenę ofererowanego mieszkania. Nie jest dobrym pomysłem wyliczanie ceny na podstawie średniej na rynku. Nie jest też dobrym rozwiązaniem celowe zawyżanie ceny, aby mieć punkt wyjścia do negocjacji. Jeśli nie chcemy skorzystać z profesjonalnej wyceny naszej nieruchomości, to spróbujmy przekalkulować cenę poniżej tych, które widzimy na rynku. Pozwoli nam to na zdobycie większego zainteresowania i być może nawet wybór tego kupującego, który zaoferuje więcej niż drugi.

Lokalizacja nieruchomości

Czasami może się zdarzyć, że mieszkanie, które oferujesz do sprzedaży jest atrakcyjne, ustawne i ładnie wyposażone, ale klienci jednak nie są w stanie się zdecydować. Powodem może być gorsza (z punktu widzenia np. komunikacji z miastem) lokalizacja. Nie warto wówczas od razu wpadać w panikę, ale pomyśleć, jakie atrakcyjne miejsca znajdują się w okolicy mieszkania i dobrze je wyeksponować w ofercie lub prezentacji mieszkania na serwisach nieruchomościowych. Zatem, jeśli mieszkanie znajduje się w dzielnicy gorzej skomunikowanej z miastem miejskim transportem, ale za to masz w okolicy sklepy, parki lub inne zielone przestrzenie, warto podkreślić, że wszystko, czego potencjalny klient potrzebuje po pracy, ma na wyciągnięcie ręki. Zaś w przypadku dużych zakupów czy wypraw do miasta z rodziną i tak korzystniejszy będzie samochód, niż transport autobusem. W taki sposób możesz wyłonić szereg plusów, które w – na pierwszy rzut oka – kiepskiej lokalizacji da się pokazać klientom.

Mało ciekawa prezentacja oferty

Cóż, jeśli masz świetne mieszkanie, a dodatkowo położone w dobrej pod wieloma względami lokalizacji i nie masz chętnych na jego zakup, to z pewnością nie wykonałeś dobrze pracy z zakresu marketingu. Dobre zdjęcia, krótkie filmiki (nawet amatorskie), czy wirtualny spacer są dziś podstawą dobrej promocji oferty, by mieć szansę wyróżnić się na rynku nieruchomości. Od kilku lat na polskim rynku popularność zdobywa tzw. home staging, czyli profesjonalne przygotowanie mieszkania do sprzedaży, a także właściwe sfotografowanie poszczególnych przestrzeni, by wyłonić wszystkie zalety lokalu. Oczywiście większość materiałów, którymi promują się mieszkania na rynku wtórnym jest stricte amatorska. Czasami warto zainwestować, by szybko i sprawnie sprzedać mieszkanie. A tylko dobrze przygotowana oferta, nie tylko merytorycznie, ale również wizualnie, przyciągnie wielu zainteresowanych, a to sprawi, że szansa na sprawniejsze znalezienie nowego nabywcy Twojego mieszkania.

Similar Posts